Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne:

prowadzący: mgr Ewelina Dybczak

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne jeszcze do niedawna nazywane były socjoterapią lub zajęciami socjoterapeutycznymi. Współcześnie nazewnictwo nieco się zmieniło, jednak zakres pomocy pozostał podobny. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, w największym skrócie, jak sama nazwa wskazuje służą kształtowaniu i rozwijaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych, a więc umiejętności rozpoznawania i panowania nad swoimi emocjami,

Jakie umiejętności są rozwijane na zajęciach? 

  • Umiejętność rozpoznawanie, identyfikowania i nazywania emocji, adekwatnie do sytuacji.
  • Umiejętność właściwego reagowanie w sytuacji doświadczania danej emocji.
  • Umiejętność rozpoznawania wpływu emocji na nasze decyzje i wybory.
  • Umiejętność wyrażanie własnych myśli i emocji.
  • Umiejętność podejmowania decyzji.
  • Umiejętność wyznaczania celów.
  • Umiejętność radzenie sobie ze stresem.
  • Umiejętność kulturalnej odmowy – kształtowanie postawy asertywnej.
  • Umiejętność kulturalnego zachowania się – korzystania ze słów proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Umiejętność radzenia sobie ze strachem, lękiem, wstydem.
  • Umiejętność negocjowania.
  • Umiejętność radzenie sobie z odrzuceniem, z presją grupy.
  • Umiejętność radzenie sobie z oskarżeniem.
  • Umiejętność samodzielnego działania.
  • Umiejętność właściwej samooceny, czyli adekwatnego obrazu własnej osoby.
  • Umiejętność rozładowywania emocji.
  • Umiejętność przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie.
  • Umiejętność oceny własnego zachowania i rozumienia zachowań/sytuacji społecznych.
  • Umiejętność przyjmowanie perspektywy innych, empatii.
  • Umiejętność efektywne działanie w sytuacjach konfliktowych.
  • Umiejętność radzenia sobie z porażką.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność efektywnego komunikowania się i nawiązywania pozytywnych relacji.
  • Umiejętność słuchania innych.
  • Umiejętność okazywania szacunku drugiej osobie.
  • Umiejętność radzenia sobie ze złością.