Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia obowiązujący w Przedszkolu nr 14 w Bielsku – Białej.
06.00 – 08.30 |
Schodzenie się dzieci do Przedszkola, dowolna działalność dzieci, realizacja zamierzeń wychowawczo – dydaktycznych w kontaktach indywidualnych i w czasie zajęć zespołowych, zabawy integrujące grupę, rozmowy indywidualne z Rodzicami, praca indywidualna z dziećmi z trudnościami w przyswajaniu przerobionego materiału. |
08.30 – 08.45 |
Porządkowanie sali po zabawach, zestaw ćwiczeń porannych, załatwianie potrzeb fizjologicznych, przygotowanie do śniadania, sprawdzanie obecności. |
08.45 – 09.15 |
Śniadanie |
09.15 – 10.15 |
Zajęcie zorganizowane z całą grupą – realizacja zadań wg planu miesięcznego z uwzględnieniem różnorodnych form i metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Przerwa między zajęciami, przygotowanie pomocy do drugiego zajęcia lub pracy indywidualnej albo w małych zespołach, oglądanie książek i czasopism, zabawa klockami, załatwianie potrzeb fizjologicznych – wdrażanie dzieci do nabywania umiejętności zagospodarowania wolnego czasu. Drugie zajęcie zorganizowane z całą grupą – (w grupach starszych) realizacja zadań wg planu miesięcznego z uwzględnieniem różnorodnych form i metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. |
10.15 – 11.15 |
Spacery po najbliższej okolicy w celu poznawania najbliższego otoczenia społeczno – przyrodniczego, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy na przyrządach, w piaskownicy, z przyborami, zabawy terenowe; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci w czasie pobytu na świeżym powietrzu. |
11.15 – 11.30 |
Przygotowanie do obiadu, kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych, pełnienie dyżuru przez dzieci. |
11.30 – 12.00 |
Obiad – pierwsze danie |
12.00 – 13.30 |
Leżakowanie (dzieci młodsze), dzieci starsze: słuchanie bajek, zabawy relaksacyjne, realizacja zamierzeń wychowawczo- dydaktycznych w pracy indywidualnej lub w małych zespołach, organizacja dowolnej działalności dzieci; zajęcia dodatkowe, religia. Gimnastyka korekcyjna; gry i zabawy na świeżym powietrzu; przygotowanie do drugiego dania. |
13.30 – 14.00 |
Obiad – drugie danie |
14.00–15.00 |
Zabawa ruchowa z uwzględnieniem różnorodnego elementu ruchu; zajęcia dodatkowe, praca indywidualna; rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
15.00–15.15 |
Podwieczorek |
15.15–16.30 |
Podsumowanie dnia i planowanie dnia następnego; zabawy wg wyboru dzieci: tematyczne, badawcze, konstrukcyjne; dokańczanie prac plastycznych, utrwalanie wierszy i piosenek; rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z Rodzicami. |